Natuurlijk! de Klepper, ruimte om te leren.

Ervaringen van ouders

Ouders van 4 kinderen op de Klepper

Wij en onze 4 kinderen zijn zeer tevreden over OBS de Klepper. Het feit dat het een kleinschalige dorpsschool is waar iedereen elkaar kent, was de eerste reden voor het kiezen voor deze school. Het team is al jaren min of meer hetzelfde en is kundig, vriendelijk en enthousiast en dat stimuleert de betrokkenheid van de ouders. Er is vrij veel aandacht voor duurzaamheid en de natuur door het werken in de schooltuin, themadagen in de natuur en diverse projecten over bijvoorbeeld afval of klimaatverandering. Een ander zeer positief punt is de aandacht voor kinderen die extra hulp nodig hebben en de aandacht voor kinderen die juist extra uitdaging nodig hebben. De school is hierbij heel flexibel waardoor kinderen het beste uit zichzelf kunnen halen. Er wordt veel gewerkt in project groepen waardoor kinderen goed leren samenwerken en presenteren. Het bewijs dat we een goede keuze hebben gemaakt is dat onze kinderen met veel plezier elke dag weer naar school gaan.

—————————————-

Ouders van 2 dochters op de Klepper

Vorig jaar zijn wij verhuisd naar Beusichem en hebben we heel lang nagedacht of we onze meiden de laatste paar jaren van hun basisschooltijd nog op en neer zouden brengen naar hun “oude” school.We zijn erg blij dat we daar niet voor hebben gekozen! Onze meiden voelden zich al snel thuis. De sfeer op de Klepper is erg open, de kwaliteit van onderwijs is hoog en het leerkrachtenteam betrokken. Onze meiden gaan fluitend naar school en komen enthousiast vertellend over de dag thuis.

—————————————–

Ouders van een zoon op de Klepper

Vorig jaar zijn wij vanuit Vianen naar Rijswijk verhuisd. Dan sta je voor de keuze welke basisschool past het beste bij ons kind. We hebben ons laten informeren bij vrienden, de positieve ervaringen die zij hebben opgedaan bij “De Klepper” heeft ons doen besluiten om kennis te maken met de school.

Bij het kennismakingsgesprek en de rondleiding proefde wij het enthousiasme en de open ontspannen sfeer van de school. De indrukken en de uitleg tijdens het bezoeken van de school gaf bij ons de doorslag.

Een aantal bevindingen die ons tot nu toe erg aanspreken zijn de kleine groepen met veel aandacht voor alle kinderen. Het kleinschalige karakter van de school versterkt de persoonlijke benadering. De school straalt verbondenheid met elkaar uit, en er is veel aandacht en respect voor de onderlinge sociale omgang.

De Klepper is heel erg betrokken bij de leerlingen en de ouders. We zijn de school, leerlingen en de ouders dankbaar dat onze zoon goed is opgevangen in z’n nieuwe omgeving.

Dit alles zorgt ervoor dat onze zoon met veel plezier naar school gaat en ook daar gewoon lekker in z’n vel zit.

Dia1 Dia2 Dia3 Dia4